| Filinformasjon | File dimensions | Filstørrelse | Valg | |
Original fil | 3909 × 2843 piksler (11.11 MP) 33.1 cm × 24.1 cm @ 300 PPI | 3.5 MB | Begrenset | |
Skjermvisning | 850 × 618 piksler (0.53 MP) 7.2 cm × 5.2 cm @ 300 PPI | 174 KB | Last ned | |
Vis | Fullskjermvisning | 174 KB | Vis | |
| Alternative filer | ||||
Bommen der den gamle Grinda var ved starten på Heiaveien, foto 2023 |
3.7 MB | Last ned | ||
6262
Åpen
Bommen og parkeringsplassen ved starten på Heiaveien, foto 2023
Vestbygda
19 April 2026
Foto: Torill Juel, 2023
Digitalkamera
Bildet viser bommen (grinda, porten) som nå er satt opp der hvor den gamle grinda sto da jeg vokste opp på 1950 - 1960 tallet.
Som det står i 2. vers i "Skogersangen" skrevet av Inger Hyllseth :
"Hen ved Andorsrud fins porten inn i eventyrets rike, der hvor plasser måtte vike, men det finnes gamle spor.
Hvor Majordammen en sommerkveld ligger blank og fin og stille, hvor du hører fuglespillet, og hvor bygdeborgen bor ".
Den porten er her.
Tekst: Torill Juel, 2026